dumbell-3435990_1920

6 oefeningen om je fietsprestaties te verbeteren

Full body workout!

Je hebt het vast vaker gehoord: “Wielrenners doen niet aan krachttraining, want daar worden ze zwaarder van.” Gelukkig is dit niet het geval, want we moeten niet allemaal denken dat we de genen van Arnold Schwarzenegger hebben. We zijn allemaal normale wielrenners waarvan de meeste, op eigen niveau, sneller en sterker willen worden. Een full body workout is een belangrijk onderdeel voor het verbeteren van je prestaties op de fiets. Zo ontwikkel je sterkere botten, meer kracht en word je explosiever, altijd handig voor die eindsprint! Uiteindelijk zorgt dit natuurlijk ook voor minder blessures.

 

Oefeningen

Wil je sterker worden? Probeer dan deze oefeningen in je weekprogramma te stoppen. Loop niet te hard van stapel als je geen ervaring hebt met krachttraining want je spieren en pezen moeten eerst wennen aan de belasting. Begin dus met een goede warming up en let op je techniek. Deze oefeningen kun je 2 a 3 keer per week doen. Je maakt 10 herhalingen per oefening. Wil je een moeilijker circuit? Voer het aantal herhalingen op of combineer deze met core stability.

 

 

 

Neem voldoende rust tussen de trainingen, zodat ze niet je fietssessies in de weg gaan staan. Je hoofddoel blijft immers kilometers maken op de fiets.

 

Door: Christiaan van Capelleveen

 

Ook interessant

Thumbnail_voorvork

Zo plaats je een voorvork en zaag je 'm op maat!

lees meer
MG_0558-1160x773

Welke verzorgingsproducten gebruik jij?

lees meer
f9

Zo voorkom je zadelpijn

lees meer
Campagnolo_group3_day1-129

Je activiteit van Garmin toch op Strava tijdens de storing? Zo doe je dat!

lees meer
header sp connect bikejunckies

Zo monteer je een bike bundle

lees meer
ketting smeren 1

Zo smeer je je fietsketting

lees meer
Films

Goede documentaires over wielrennen? Dit zijn ze!

lees meer
cyclist-3824579

11 handige tips voor de sportieve forens

lees meer
cyclist-1537843_1920

Voorkom een hongerklop

lees meer