dumbell-3435990_1920

6 oefeningen om je fietsprestaties te verbeteren

Full body workout!

Je hebt het vast vaker gehoord: “Wielrenners doen niet aan krachttraining, want daar worden ze zwaarder van.” Gelukkig is dit niet het geval, want we moeten niet allemaal denken dat we de genen van Arnold Schwarzenegger hebben. We zijn allemaal normale wielrenners waarvan de meeste, op eigen niveau, sneller en sterker willen worden. Een full body workout is een belangrijk onderdeel voor het verbeteren van je prestaties op de fiets. Zo ontwikkel je sterkere botten, meer kracht en word je explosiever, altijd handig voor die eindsprint! Uiteindelijk zorgt dit natuurlijk ook voor minder blessures.

 

Oefeningen

Wil je sterker worden? Probeer dan deze oefeningen in je weekprogramma te stoppen. Loop niet te hard van stapel als je geen ervaring hebt met krachttraining want je spieren en pezen moeten eerst wennen aan de belasting. Begin dus met een goede warming up en let op je techniek. Deze oefeningen kun je 2 a 3 keer per week doen. Je maakt 10 herhalingen per oefening. Wil je een moeilijker circuit? Voer het aantal herhalingen op of combineer deze met core stability.

 

 

 

Neem voldoende rust tussen de trainingen, zodat ze niet je fietssessies in de weg gaan staan. Je hoofddoel blijft immers kilometers maken op de fiets.

 

Door: Christiaan van Capelleveen

 

Ook interessant

crossfit-534615_1920

Zo krijg je een krachtig lichaam op de fiets

lees meer
holiday-1415821_1920

Cadeautips voor vaderdag

lees meer
microphone-2618102_1920

Dit zijn goede podcasts over wielrennen!

lees meer
bicycle-1837056_1920

Leesvoer tijdens corona

lees meer
sleep-1209288_1920

6 tips om optimaal te slapen

lees meer
Groente

Afvallen doe je zo!

lees meer
_DSC0732

Wat neem je mee tijdens een fietsrit?

lees meer
STRADA-IN-ACTION-(2)

Werk aan je herstel met een foamroller

lees meer
summer-2462535_1920

Maak je fiets klaar voor de zomer

lees meer