ice-cream-926426-1920

Ijs voor fietsers!

Wat is lekkerder dan na een rondje fietsen een verkoelend ijsje te nemen? En om nou niet direct alle verbrande calorieën weer aan te vullen met roomijs, geven we je hier een aantal tips voor de meeste gezonde ijsjes.

 

Roomijs bevat de meeste verzadigde vetten. Kies daarom voor ijs op waterbasis (sorbet-ijs). Dit heeft een lager vetgehalte en bevat minder calorieën. Een ander goed alternatief voor roomijs is frozen yoghurt. Dat heeft een laag vetgehalte en een klein aandeel eiwitten. Op voorwaarde dat je als topping natuurlijk niet voor chocolade of karamel kiest.

 

Een waterijsje werkt ook verkoelend en dorstlessend en bevat ongeveer evenveel calorieën als een bolletje ijs op waterbasis. 

 

Zelf ijs maken

  • banaan en amandel ijs
    • Dit recept voor ijs van banaan en amandelmelk komt uit het boek Fit in 15 van de Britse fitness coach, tv-presentator en auteur Joe Wicks.

 

 

  • Suikervrije aardbeienijsjes
    • Zelf suikervrije aardbeien ijsjes maken? Dit recept komt uit het boek Deliciously Ella van foodblogger Deliciously Ella (Ella Mills-Woodward)

 

 

  • Spilt-ijs
    • Je kent ze vast nog wel; de bekende oranje split ijsjes met roomijs aan de binnenkant. Nu kun je zelf de gezonde variant maken

 

 

Maak nu alvast je ijsjes zodat je straks bij het warme zomerweer niet misgrijpt in je vriezer!

 

Door: Laurens Jeurnink

 

 

Ook interessant

_MG_0185

Sneller door intervaltraining?

lees meer
voeding

Voeding voor het sporten

lees meer
Montage_trapas

Zo moet je een trapas monteren

lees meer
fietsnavigatie 2

Fietsnavigatie

lees meer
20180419_RadioKootwijkJanChris_AR_0406

Tips bij het kopen van een nieuwe fiets!

lees meer
voorkom een blessure

Voorkom een blessure

lees meer
7 dingen die je niet moet doen als beginnende fietser

7 dingen die je niet moet doen als beginnende fietser

lees meer
Benen scheren of niet

Benen scheren of niet?

lees meer
Voeding bij blessures

Welke voeding tijdens een blessure?

lees meer